Az Executive vagy felső vezetői coaching a szakma egyik legizgalmasabb területe. Elkülönítése a business coachingtól elsősorban az ilyen pozíciókat elfoglaló emberek speciális kérdései, problémái, elakadásai miatt szükséges, nem az alkalmazott módszerek, eszközök tekintetében.

A coachoknak ezen területen a személyes vezetői tapasztalatok mellett a felső vezetők támogatásának speciális ismereteivel, az ehhez szükséges készségekkel is rendelkezniük kell. A coachok általános tapasztalatszerzési útjával ellentétben évekkel ezelőtt executive coachként kezdtem dolgozni, így munkám kiindulópontja ez a terület lett. Több mint 15 éves vezetői tevékenységem, valamint a felső vezetők mellett eltöltött 5 év sok felismerést, tapasztalatot hozott, és megismertem azokat az apró, ám igen fontos fogásokat, amelyek a sikeres támogatás elengedhetetlen részei. Az így szerzett tapasztalatok segítenek a különböző vezetői szinteken dolgozó menedzserek támogatásában is.

Az elmagányosodás, az időgazdálkodás, a work-life balance problémák, a kiégés vagy a stresszkezelés mind gyakran vetnek fel kérdéseket a vezetők életében. Bármilyen magasan kvalifikált, tehetséges emberekről van szó, időnként mindenkinek szüksége van segítségre, és bárkihez fordulna egy vezető, mindig akad valami ellenérv.  A feszített életvitel, a nagy nyomás, a hatalmas elvárások közepette kevés idő jut a családra, barátokra, és ezekben az értékes percekben nem a cég problémáinak a megoldása a feladat. A CEO, a vezérigazgató, az elnök, a cég első embere, aki példamutató munkájával, kiegyensúlyozottságával fontos oszlopa vállalatának. Éppen ezért sokszor nehéz kérdés legfelső vezetői szinten, kivel lehetne bizonyos problémákat megbeszélni (különösen, ha azok személyesek, és kihatnak a munkára).

A személyes coaching a koncentrált figyelem, a megértés és támogatás eszközével, a kérdések és eszközök tudatos használatával független és ugyanakkor elkötelezett megoldást kínál ezeknek a kihívásoknak, problémáknak a megoldására.

Az executive coachingban leggyakrabban érintett kérdések:

  • Hogyan tudnék világosabb üzeneteket eljuttatni a munkatársaimhoz, hogy jobban lássák a vállalat céljait? (Kommunikációs kérdések)
  • Hogyan lehetne gyorsabb és jobb döntéseket hozni? (Döntési helyzetek és megoldások)
  • Hogyan tudnék nyitni új emberek, új cégek felé? (Kapcsolatmenedzsment)
  • Hogyan kaphatnék tisztább képet saját magamról, és mit tehetnék saját továbbfejlődésem érdekében? (Önismeret, önértékelés)
  • Hogyan találhatnék egyensúlyt a vezetői és szakmai munkám, a karrierem és a családom, a munkával és a pihenéssel töltött idő között? (Munka-magánélet egyensúly kialakítása)
  • Miként tudnám jobban kezelni a belső és külső konfliktusokat? (A konfliktuskezelés módszerei)
  • Hogyan tudnék szabadulni a stressz bénító hatásától, hogy lelki, szellemi és fizikai egészségem helyreálljon? (Stresszkezelési módszerek és eszközök)
A szakértő és a mesterséges intelligencia

A szakértő és a mesterséges intelligencia

Készülünk arra, hogy a AI vagy magyarul MI, a mesterséges intelligencia átveszi a munkánk egy jelentős részét. Félelmetes és egyszerre izgalmas jövőkép. Félelmetes, mert nagy valószínűséggel sok-sok “örök igazság”, a szüleink és nagyszüleink igazságai meg fognak dőlni a következő 50 évben.

bővebben
A lekezelő vezető

A lekezelő vezető

Ahogy az asszertív kommunikációban, vagyis az erőszakmentes önérvényesítés “művészetében” is, úgy itt is kell legyen az alapállásunk, hogy Én is OK vagyok és Te is OK vagy. Mindegy mit gondolsz, mit érzel, mi a helyzet, joga van a másiknak azt tenni, érezni, gondolni, amit akar. Ezért Ő is OK.

bővebben
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com

Tetszett?

Oszd meg kollégáiddal és barátaiddal, hátha nekik is hasznos lesz.