Oldal kiválasztása

A karantén megmutatta nekünk, hogy hogyan és hol is élünk igazán. Milyen valójában az otthonunk, hogyan funkcionál, amikor tényleg használjuk. Soha ennyit nem voltunk otthon, mint az elmúlt hetekben, éppen ezért még soha nem láttunk ennyi porcicát, lekopott sarkú asztalt, rossz helyen lévő virágállványt, elpakolhatatlan játékhegyet.

És a home office? Te hol dolgozol? Konyhaasztal, mi?

Most, amikor ezeket a sorokat írom, egy Ikeás gyerekíróasztalnál ülök egy gyerekforgószéken, ahol egyébként a munkával töltött óráim jelentős részét töltöm. Fáj már mindenhol, de persze a gyerekszoba az egyetlen helyiség, ahol van íróasztal és nincs soha senki. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy volt dolgozószobám, de abból is gyerekszoba lett.)

A munka-karantén-magánélet egyensúly nem létezik.

Ilyen műfaj egyszerűen nincsen. Mindenki otthon van, Te főzöl, gyerekre vigyázol egész nap, pakolsz és mindeközben dolgozol. Este kedvesen és kiegyensúlyozottan egymásra mosolyogtok a feleségeddel és megisztok egy pohár bort. Igaz? NEM!
Helyette egymás idegeire megyünk, zavarjuk egymás, mindenki keresi a helyét térben és időben.

Hogy mindezekben a kérdésekben segítsünk nektek, elkezdtünk beszélgetni arról, hogy milyen szempontok, trükkök-tippek nyújthatnak segítséget most és a karantén után, hogyan tudunk fizikailag elszeparálódni egymástól, hogy bármekkora is legyen a lakásunk, szét tudjuk választani az egyes funkciókat.

“Bármilyen kismértékű átalakítás is képes feldobni téged, jobb hangulatod lesz utána, mert az ember ösztönösen szereti a változatosságot.” –  
Szuper Nóra belsőépítész

1. Válaszd ki a kedvenc ablakod a lakásban!

Ahonnan a legszívesebben nézel ki. Ami a legnagyobb örömet okozza (amit csak az elmúlt hetekben vettél észre). Gyors, rutinos átrendezéssel hozz létre egy kis helyet az ablak közelében, ahová naponta odahúzhatod a karosszékedet. Vagy tégy oda egy ládát párnákkal.

És csak bámulsz kifelé és rá van írva az arcodra: a következő órában mindenki hagyjon békén! Tudják ők, mert háttal vagy MINDENNEK.

Fontos: a kávédat előre készítsd oda, hogy ne kelljen kijönnöd a flow-ból…

2. Szerelj fel egy rácsot / polcot, mint tárolási gyorssegély.

Mondjuk az előszobába egy 120x120cm-es rácsot, vagy a közlekedő falára. Vagy polcot egy egyszerű konzollal és némi kreativitással.

Minden földön heverő, komód tetején nyugvó, TV mellé ledobott, kanapé párnái közé becsúszott “egy pillanatra ideteszem” cuccodat akaszd fel ide. Ezzel hely szabadul fel és te is felszabadulsz. Láthatóvá válik a padló és a bútoraid felülete, ami által fellélegzik a szoba. És azonnal látni fogod, hová tehetnéd a kiegészítő asztalkát a laptopnak. Nagyon jó érzés lesz.

3. Gyűjtsd a lakásban lévő összes növényt 1- max. 2 kupacba.

Vagy legalább szobánként csoportosítsd egy helyre, közel egymáshoz. Igazán közel. Ennek eredménye:

  • a növények rövid időn belül mikroklímát hoznak létre maguknak és ez jó nekik és jó neked is
  • a növénycsoport lehet adott esetben vizuális térelválasztó. Szerencsés, ha van alacsonyabb és magasabb növényed is. Vagy ha nincs magasabb, függessz fel virágtartókat 
  • a növénycsoportot ott alakítsd ki, ahol az otthoni munkahelyed / pihenő zónád van. Hihetetlenül jó hatással  lesz rád, kb. Azonnal, és ha mögötte ülsz, lehet tudni, hogy “elmentél dolgozni” vagy éppen most van a “KV szüneted”.

4. Fordítsd el és vagy variáld az étkezőasztalt!

Álló munkahelyed volt? Vagy vacakol a gerinced? Otthon is tudsz erre ideiglenesen megoldást. Csak ne feledd minden alkalommal elpakolni magad után (máskülönben rendetlenségnek tűnik). Hosszú asztalod van? Szerencsés vagy!

Harmadold el az asztalodat. Kétharmad legyen az étkező funkció pl. 4 – 5 főre. Az egyharmada lehet állandó – ideiglenes munkahely. Ott lehet fixen a laptopod és a legszükségesebb iratok.

Elválasztás: cserepes növények halmaza; gyertya halom; könyvek könyvtámasz segítségével.

5. Hálószoba mint munkahely????

Isten őrizz!!!!!
De most vészhelyzet van…

Tehát a következőket teheted:

  • reggel alaposan kiszellőzteted a hálót, elrakod a ruhákat (nyilván ezzel nincs dolog, mert eleve este nem hagytad elől…:-)
  • letakarod az ágyat egy ágytakaróval és szépen elrendezed. Semmi esetre se telepedj az ágyneműre közvetlenül!
  • beviszel egy kiegészítő laptopasztalkát, használaton kívüli polcot, gyúródeszkát, nagy művészeti albumot, és erre teszed a laptopot.
  • a hátadat a derekadnál nagyon gondosan megtámasztod. Ehhez minimum 2 kispárna szükséges. Fő, hogy ne törjön meg a derekad.

És hajrá! Hálóban dolgozás szigorú szabályai:

  • ne készíts be italt, ételt, azokért MINDEN esetben menj ki! Így nem nassolsz annyira, és rendszeres időközönként megmozgatod magad.
  • ha 4-6 órát dolgozol ott, szellőztess többször 5-10 percig, vagy eleve tárd ki az ablakot és dolgozz úgy. Szép tavaszunk van.
  • amint vége a munkaidődnek és vagy abbahagytad a munkát MINDEN munkaeszközt (számítógép, töltő, egér + pad, iratok, stb.) el kell pakolni, és kivinni a hálóból.
  • munka után egy óriásit szellőztess és ismét igazgasd el az ágyat, hogy gusztusos, hívogató hálószobává alakulhasson vissza a következő néhány órában, mire végleg vége a napnak és visszatérsz pihenni.

6. Hálószoba workout – edzés otthon

Előkészítés:

  • reggel alaposan szellőztess ki,
  • ágyazz be, és takard le az ágyat ágytakaróval
  • az esetleg szanaszét lévő dolgokat vidd ki a szobából (díszpárnák, kis szék, vasalódeszka, szobainas, tudomisén mi a szokásotok), és hajtsd fel az ágykilépőt, vagy bármilyen darab szőnyeget, ha esetleg van ilyen.

Edzés:

  • jógaszőnyeg vagy edzőcipő, a sporttól függően.
  • a bemelegítésnél vagy a kezdő légzőgyakorlatoknál nyiss ablakot.

Befejezés:

  • edzés végén vagy a relaxáció után ismét szellőztess nagyon alaposan. Legalább 10-15 percig.
  • MINDEN edzéskelléket pakolj el, vidd ki a szobából. Igen. Akkor is, ha holnap is edzel. És igen. Akkor is, ha naponta 2x sportolsz. Ez nagyon fontos!
  • rendezd vissza a hálót, hogy ismét gusztusos hívogató fészekké alakulhasson estig, mire jön az alvás idő.

Vigyázz! Van időd elő és elpakolni! Hiszen nem utazol a konditerembe, sem a munkahelyedre! 😉

Amennyiben a fentebbi gondolatok nem inspirálnak eléggé, vagy többet mást szeretnél, de nem tudod mit és hogyan:

AKKOR CSAK VÁLTS NÉZŐPONTOT!

Állj fel a kanapéra, étkezőasztalra, ágyra. Vagy menj a szoba szinte soha nem használt sarkába. Vagy ülj oda, ahol MINDIG CSAK a gyerek, a párod, vagy a nagyi ül. És nézz körül. Hosszasan, nyugodtan. És élvezd a rácsodálkozást!

Hamarosan megjön a gondolat, hogy karanténtól, koronavírus-helyzettől függően és függetlenül hogyan rendezd át a szobát úgy, hogy illeszkedjen a belső és külső életedhez.

A karantén megmutatta nekünk, hogy hogyan és hol is élünk igazán. Milyen valójában az otthonunk, hogyan funkcionál, amikor tényleg használjuk. Soha ennyit nem voltunk otthon, mint az elmúlt hetekben, éppen ezért még soha nem láttunk ennyi porcicát, lekopott sarkú asztalt, rossz helyen lévő virágállványt, elpakolhatatlan játékhegyet.

És a home office? Te hol dolgozol? Konyhaasztal, mi?

Most, amikor ezeket a sorokat írom, egy Ikeás gyerekíróasztalnál ülök egy gyerekforgószéken, ahol egyébként a munkával töltött óráim jelentős részét töltöm. Fáj már mindenhol, de persze a gyerekszoba az egyetlen helyiség, ahol van íróasztal és nincs soha senki. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy volt dolgozószobám, de abból is gyerekszoba lett.)

A munka-karantén-magánélet egyensúly nem létezik.

Ilyen műfaj egyszerűen nincsen. Mindenki otthon van, Te főzöl, gyerekre vigyázol egész nap, pakolsz és mindeközben dolgozol. Este kedvesen és kiegyensúlyozottan egymásra mosolyogtok a feleségeddel és megisztok egy pohár bort. Igaz? NEM!
Helyette egymás idegeire megyünk, zavarjuk egymás, mindenki keresi a helyét térben és időben.

Hogy mindezekben a kérdésekben segítsünk nektek, elkezdtünk beszélgetni arról, hogy milyen szempontok, trükkök-tippek nyújthatnak segítséget most és a karantén után, hogyan tudunk fizikailag elszeparálódni egymástól, hogy bármekkora is legyen a lakásunk, szét tudjuk választani az egyes funkciókat.

“Bármilyen kismértékű átalakítás is képes feldobni téged, jobb hangulatod lesz utána, mert az ember ösztönösen szereti a változatosságot.” –  
Szuper Nóra belsőépítész

1. Válaszd ki a kedvenc ablakod a lakásban!

Ahonnan a legszívesebben nézel ki. Ami a legnagyobb örömet okozza (amit csak az elmúlt hetekben vettél észre). Gyors, rutinos átrendezéssel hozz létre egy kis helyet az ablak közelében, ahová naponta odahúzhatod a karosszékedet. Vagy tégy oda egy ládát párnákkal.

És csak bámulsz kifelé és rá van írva az arcodra: a következő órában mindenki hagyjon békén! Tudják ők, mert háttal vagy MINDENNEK.

Fontos: a kávédat előre készítsd oda, hogy ne kelljen kijönnöd a flow-ból…

2. Szerelj fel egy rácsot / polcot, mint tárolási gyorssegély.

Mondjuk az előszobába egy 120x120cm-es rácsot, vagy a közlekedő falára. Vagy polcot egy egyszerű konzollal és némi kreativitással.

Minden földön heverő, komód tetején nyugvó, TV mellé ledobott, kanapé párnái közé becsúszott “egy pillanatra ideteszem” cuccodat akaszd fel ide. Ezzel hely szabadul fel és te is felszabadulsz. Láthatóvá válik a padló és a bútoraid felülete, ami által fellélegzik a szoba. És azonnal látni fogod, hová tehetnéd a kiegészítő asztalkát a laptopnak. Nagyon jó érzés lesz.

3. Gyűjtsd a lakásban lévő összes növényt 1- max. 2 kupacba.

Vagy legalább szobánként csoportosítsd egy helyre, közel egymáshoz. Igazán közel. Ennek eredménye:

  • a növények rövid időn belül mikroklímát hoznak létre maguknak és ez jó nekik és jó neked is
  • a növénycsoport lehet adott esetben vizuális térelválasztó. Szerencsés, ha van alacsonyabb és magasabb növényed is. Vagy ha nincs magasabb, függessz fel virágtartókat 
  • a növénycsoportot ott alakítsd ki, ahol az otthoni munkahelyed / pihenő zónád van. Hihetetlenül jó hatással  lesz rád, kb. Azonnal, és ha mögötte ülsz, lehet tudni, hogy “elmentél dolgozni” vagy éppen most van a “KV szüneted”.

4. Fordítsd el és vagy variáld az étkezőasztalt!

Álló munkahelyed volt? Vagy vacakol a gerinced? Otthon is tudsz erre ideiglenesen megoldást. Csak ne feledd minden alkalommal elpakolni magad után (máskülönben rendetlenségnek tűnik). Hosszú asztalod van? Szerencsés vagy!

Harmadold el az asztalodat. Kétharmad legyen az étkező funkció pl. 4 – 5 főre. Az egyharmada lehet állandó – ideiglenes munkahely. Ott lehet fixen a laptopod és a legszükségesebb iratok.

Elválasztás: cserepes növények halmaza; gyertya halom; könyvek könyvtámasz segítségével.

5. Hálószoba mint munkahely????

Isten őrizz!!!!!
De most vészhelyzet van…

Tehát a következőket teheted:

  • reggel alaposan kiszellőzteted a hálót, elrakod a ruhákat (nyilván ezzel nincs dolog, mert eleve este nem hagytad elől…:-)
  • letakarod az ágyat egy ágytakaróval és szépen elrendezed. Semmi esetre se telepedj az ágyneműre közvetlenül!
  • beviszel egy kiegészítő laptopasztalkát, használaton kívüli polcot, gyúródeszkát, nagy művészeti albumot, és erre teszed a laptopot.
  • a hátadat a derekadnál nagyon gondosan megtámasztod. Ehhez minimum 2 kispárna szükséges. Fő, hogy ne törjön meg a derekad.

És hajrá! Hálóban dolgozás szigorú szabályai:

  • ne készíts be italt, ételt, azokért MINDEN esetben menj ki! Így nem nassolsz annyira, és rendszeres időközönként megmozgatod magad.
  • ha 4-6 órát dolgozol ott, szellőztess többször 5-10 percig, vagy eleve tárd ki az ablakot és dolgozz úgy. Szép tavaszunk van.
  • amint vége a munkaidődnek és vagy abbahagytad a munkát MINDEN munkaeszközt (számítógép, töltő, egér + pad, iratok, stb.) el kell pakolni, és kivinni a hálóból.
  • munka után egy óriásit szellőztess és ismét igazgasd el az ágyat, hogy gusztusos, hívogató hálószobává alakulhasson vissza a következő néhány órában, mire végleg vége a napnak és visszatérsz pihenni.

6. Hálószoba workout – edzés otthon

Előkészítés:

  • reggel alaposan szellőztess ki,
  • ágyazz be, és takard le az ágyat ágytakaróval
  • az esetleg szanaszét lévő dolgokat vidd ki a szobából (díszpárnák, kis szék, vasalódeszka, szobainas, tudomisén mi a szokásotok), és hajtsd fel az ágykilépőt, vagy bármilyen darab szőnyeget, ha esetleg van ilyen.

Edzés:

  • jógaszőnyeg vagy edzőcipő, a sporttól függően.
  • a bemelegítésnél vagy a kezdő légzőgyakorlatoknál nyiss ablakot.

Befejezés:

  • edzés végén vagy a relaxáció után ismét szellőztess nagyon alaposan. Legalább 10-15 percig.
  • MINDEN edzéskelléket pakolj el, vidd ki a szobából. Igen. Akkor is, ha holnap is edzel. És igen. Akkor is, ha naponta 2x sportolsz. Ez nagyon fontos!
  • rendezd vissza a hálót, hogy ismét gusztusos hívogató fészekké alakulhasson estig, mire jön az alvás idő.

Vigyázz! Van időd elő és elpakolni! Hiszen nem utazol a konditerembe, sem a munkahelyedre! 😉

Amennyiben a fentebbi gondolatok nem inspirálnak eléggé, vagy többet mást szeretnél, de nem tudod mit és hogyan:

AKKOR CSAK VÁLTS NÉZŐPONTOT!

Állj fel a kanapéra, étkezőasztalra, ágyra. Vagy menj a szoba szinte soha nem használt sarkába. Vagy ülj oda, ahol MINDIG CSAK a gyerek, a párod, vagy a nagyi ül. És nézz körül. Hosszasan, nyugodtan. És élvezd a rácsodálkozást!

Hamarosan megjön a gondolat, hogy karanténtól, koronavírus-helyzettől függően és függetlenül hogyan rendezd át a szobát úgy, hogy illeszkedjen a belső és külső életedhez.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com

Tetszett?

Oszd meg kollégáiddal és barátaiddal, hátha nekik is hasznos lesz.