A minap szembe jött velem egy kép, amelyik frappánsan foglalja össze a főbb tudnivalókat arról, milyen egy jó prezentáció. Az gondoltam, megosztom itt veletek, hátha ki-ki talál benne legalább egy pontot, amiben fejlődnie kellene. 🙂

De előtte még:

5 dolog, amikre a leggyakrabban kell felhívnom az ügyfeleim figyelmét

 

  1. Te vagy a lényeg! – nem a PPT hordozza a fő üzenetet, hanem Te. A szerepléseden legyen a fókusz!
  2. Teremts izgalmas képi világot! – a slide-ok izgalmas vizuális elemek legyenek, segítsék az üzenetek eljuttatását, ne tartalmazzák azokat.
  3. Légy szuggesztív és érthető! – az fogja meggyőzni a hallgatóságodat ahogyan képviseled a céged vagy termékedet, nem maga a termék.
  4. Csak egyszerűen! – vége az animációknak, a kiszínezett slide-oknak és a plüssmackóknak a bal alsó sarokban. A XXI. század a letisztult formáké.
  5. Ne arról tarts prezentációt, amit tudsz egy adott témáról, hanem arról, amit gondolsz róla! – így leszel érdekes, a többit majd mi meggooglizzuk.

És néhány idézet, ami felnyitja a szemed a lényegre…

Véget kell vetnünk a gyenge PowerPoint slide-ok és a monoton előadások rémuralmának!
Elgondolkozott-e már azon, hogy közönsége mire emlékszik a PowerPoint-prezentációja után? Ha sok szöveget, hosszú vázlatot vetített, bizonyára nem sokra.
Naponta ezrek szenvednek egy rossz prezentáció hallgatása, olvasása és előadása közben.
Előadói képességünk kibontakoztatása érdekében tartsuk szem előtt: ha diákat használunk, ne lépjünk túl támogató funkciójukon.
Ha a legfontosabb dolgokat másképp írjuk fel és adjuk elő, így az ötletek gyorsan életre kelnek.
Az üzleti sikereinknek több mint 80%-a a kommunikációs képességeinktől függ.
Amiről sokan megfeledkeznek: a megfelelő kommunikáció alapja a helyes és jól érthető beszéd.
Csak azt tudjuk kifejezni beszéddel, amit már felfedeztünk magunkban, és csak olyan módon, ahogy azt személyiségünk, önismeretünk engedi.
Önismeretünk növelésének és ezáltal üzleti sikereink elérésének egyik legizgalmasabb útja verbális és a nonverbális kommunikációnk együttes fejlesztése.
A prezentáció valódi ereje egyediségében van, mely az egyéniségünkön átszűrt tudás által létrejött gondolatokban testesül meg.

DOLGOZZ VELEM TE IS

ügyfelek száma

óra kommunikációs tréning

Nézd meg Helen Mirren videóját, amiben a te üzleti prezentációd alapjairól beszél.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com

Tetszett?

Oszd meg kollégáiddal és barátaiddal, hátha nekik is hasznos lesz.